Zdarzenia – wywołanie, wykorzystanie i obsługa

Zdarzenia

Jeśli chcemy, ażeby jakiś fragment kodu reagował na zdarzenia z innego obiektu musimy przypisać funkcję obsługującą zdarzenie. Metoda obsługująca zdarzenie powinna przyjmować  dwa parametry:

  • obiekt klasy Object, który informuje przez co zostało wywołane zdarzenie
  • obiekt z argumentami zdarzenia typu dziedziczącego po EventArgs

Przypisanie wygląda następująco

W pierwszym przypadku wykorzystujemy metodę do obsługi zdarzenia, a w drugim metodę anonimową. Jeśli nie chcemy więcej otrzymywać informacji o zdarzeniach powinniśmy się wypisać z listy metod informowanych o zdarzeniach przy pomocy operatora -=

Deklaracja własnego zdarzenia

W celu zadeklarowania własnego eventu wykorzystujemy

Deklaracja ta powinna się znajdować wewnątrz klasy, która będzie to zdarzenie udostepniać.

Wywołanie zdarzenia

Jeśli chcemy wywołać zdarzenia poprzez nasz kod musimy obowiązkowo sprawdzić czy ktoś je zasubskrybował. Obecnie takie wywołanie jest proste

Konstrukcja ta jest dostępna od C# w wersji 6. W poprzednich wersjach powinniśmy sprawdzić czy event nie jest null-em.

Wykorzystanie zmiennej lokalnej jest zalecane w celu zapewnienia, że żaden wątek nie zmodyfikuje nam wartości pomiędzy sprawdzeniem a wywołaniem zdarzenia.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *