Mateusz Stanek

Yield – Leniwe kolekcje

Yield

Instrukcja Yield wykorzystywana jest do tworzenia kolekcji, gdzie kolejne elementy kolekcji są tworzone w momencie ich wykorzystania. Umożliwia to zaoszczędzenie pamięci oraz przyśpieszenie działania aplikacji. Jeśli chcemy wygenerować obiekty naszej listy możemy wykorzystać instrukcję yield return:

C#
1
2
3
4
5
6
7
8
private static IEnumerable<int> GetValues()
{
      for(int i=0; i<10;i++)
      {
          Console.WriteLine("{1} generated at {0}", DateTime.Now.Ticks, i);
          yield return i;
      }
}

Metoda generująca nasze elementy zostanie wykonana dopiero w momencie odczytu elementu poprzez enumerator. Odczytem jest każda operacja, która pobiera wartość, i tak dla :

C#
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            foreach (int item in GetValues())
            {
                Console.WriteLine("{0} uset ",item);
            }
 
            Console.ReadLine();
        }
 
        private static IEnumerable<int> GetValues()
        {
            for(int i=0; i<10;i++)
            {
                Console.WriteLine("{0} generated", i);
                yield return i;
            }
        }
    }

w wyniku otrzymamy

Shell
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
0 generated
0 uset
1 generated
1 uset
2 generated
2 uset
3 generated
3 uset
4 generated
4 uset
5 generated
5 uset
6 generated
6 uset
7 generated
7 uset
8 generated
8 uset
9 generated
9 uset

a gdy tylko będziemy chcieli odwrócić kolejność elementów przy pomocy reverse

C#
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            foreach (int item in GetValues().Reverse())
            {
                Console.WriteLine("{0} uset ", item);
            }
 
            Console.ReadLine();
        }
 
        private static IEnumerable<int> GetValues()
        {
            for (int i = 0; i < 10; i++)
            {
                Console.WriteLine("{0} generated", i);
                yield return i;
            }
        }
    }

otrzymamy

Shell
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
0 generated
1 generated
2 generated
3 generated
4 generated
5 generated
6 generated
7 generated
8 generated
9 generated
9 uset
8 uset
7 uset
6 uset
5 uset
4 uset
3 uset
2 uset
1 uset
0 uset

Jeśli chcemy zakończyć kolekcję w dowolnym momencie możemy wykorzystać yield break.

C#
1
2
3
4
5
private static IEnumerable<int> GetEmpty()
{
      yield break;
 
}

Zastosowanie

Leniwe kolekcje mogą być wykorzystane wszędzie tam, gdzie wykorzystujemy normalny IEnumerable, jednakże swoją potęgę pokazują, kiedy mamy do czynienia z dużymi zbiorami danych. Jeśli zbiór danych znajduje się na dysku w postaci pliku możemy odczytywać jego zawartość sekwencyjnie i zwracać dane w mniejszych partiach. Przy odczycie i zwróceniu od razu całej kolekcji w postaci listy, pełen zbiór danych musiałby zostać odczytany i przechowany w pamięci aplikacji.

Innym przypadkiem użycia może być trudna generacja danych dla kolekcji. Jeśli generacja takich danych jest trudna nie potrzebujemy od razu znać pełnej kolekcji, niekiedy potrzebujemy tylko kilka pierwszych wartości. Przy zastosowaniu listy musielibyśmy obliczyć od razu wszystkie elementy, a z wykorzystaniem yield elementy są obliczane wraz z postępem przetwarzania naszej kolekcji.

Related posts:

  1. Serializacja i deserializacja XML-a
  2. Program xsd.exe – pomoc przy pracy
  3. Zdarzenia – wywołanie, wykorzystanie i obsługa
  4. Typy generyczne
14 lutego 2018 MiroBurn Challange Programowanie
No Comments

Obsługa wyjątków

Metoda using

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Zobacz

  • Mateusz Stanek o mnie
Mateusz Stanek

Zaprzyjaźnione blogi

SGDev.pl

Ostatnie wpisy

  • Rola Prelegent
  • Elektronika – powrót do starego hobby
  • Badger2040
  • 2023 Tydzień 11
  • 2023 Tydzień 10

Najnowsze komentarze

  • Lukas L - Podsumowanie roku 2022
  • Oktawian Kurzynski - Enumeracja – wartość domyślna
  • Mateusz Stanek - Typy generyczne
  • Ola - Enumeracja – wartość domyślna
  • Typy generyczne w języku C# nie są 'rozwiązywane' w czasie kompilacji - Typy generyczne

Archiwa

  • marzec 2025
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017

Kategorie

  • Bez kategorii
  • DSP2017
  • Elektronika
  • MiroBurn Challange
  • Narzędzia
  • Podsumowanie
  • Produktywność
  • Programowanie
  • Projekt
  • Prywatne
  • Rok 2023
  • Tips

Ostatnie wpisy

  • Rola Prelegent
  • Elektronika – powrót do starego hobby
  • Badger2040
  • 2023 Tydzień 11
  • 2023 Tydzień 10
Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Neblue by NEThemes.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT